Foldal : Bad Company 2 – Technikai informcik |
Bad Company 2 – Technikai informcik
rta: badsex
2010. februr 20. szombat, 01:18
Bad Company 2 – Technikai informcik
A technikai rszleteket firtat interjban Anders Gyllenberg, a Bad Company 2 PC-s verzijnak producere vlaszolt a krdsekre.
Tudjuk, hogy a Bad Company 2 multiplatform jtk: megjelenik PC-re, PS3-re s Xbox 360-ra is. Melyik platformot rszestitek elnyben s mirt dntttetek gy, hogy mindhrom platform kiadjtok a jtkot?
Anders Gyllenberg: A jtkot prhuzamosan fejlesztettk a PC-re valamint a konzolokra is. Mindhrom platform egyformn fontos szmunkra.
Technikai s vizulis szempontok szerint van-e klnbsg a PC-s s a konzolos verzik kzt? Azt tudjuk, hogy a Bad Company 2 a konzolokon 720p felbontsban, lsimts (AA) nlkl fut.
Anders Gyllenberg: Rengeteg PC specifikus dolgot tettnk bele a jtkba, amik a konzolokon nem tallhatak meg. A kt legszembetnbb a felbonts llthatsga s a grafikai opcik testreszabhatsga. Ezen kivl a jtk tmogat mindenfle formtumot, kezdve a 4:3-assal a 16:10-zel bezrlag. A jtkosoknak lehetsgk van aktivlni az “Advanced” panelt, ahol rengeteg dolgot bellthatnak: a textra rszletessget, az lsimtst (AA, MSAA) valamint a HBAO-t. A program tmogatja a Dx9, Dx10 s Dx11-et is.
Meg tudod ersteni azt az informcit, hogy a PC verzi tmogatj a DX11-et? Ha igen, akkor melyek azok a dolgok, amiket hasznltatok a fejleszts sorn?
Anders Gyllenberg: Igen, a jtk valban tmogatni fogja a DX11-et! Fleg az rnykok (shadowmap filtering) tern vettk hasznt az j DirectX-nek.
A DX11-en kivl lehetsgnk lesz hasznlni a DX9 s DX10-et is. Mit vrhatunk ezektl a verziktl?
Anders Gyllenberg: Valban. A DX9 teljestmny szempontjbl elnys, azonban hinyoznak belle olyan funkcik, mint a HBAO, AA s a finomtott rnykok (soft shadows).
A konzolokra (s a PC-re) val fejleszts ltalban olyan motort kivn, ami teljesen tbbszlas (multithreaded). Milyen szmtsok kapnak kln szlakat s vrhatunk-e szmottev teljestmnybeli klnbsgeket 2 vagy tbb CPU magtl? Hasznlja-e a motor a DX11-tbbszlstst, hogy knnytse a processzora nehezed szmtsokat?
Anders Gyllenberg: A legtbb szmtsi feladat prhuzamostott – a renderels, a fizika, a hangok, az animcik, stb. A teljestmnybeli nvekeds hatrozottan szrevehet a ngymagos rendszereken. Jelenleg nem hasznljuk a DX11 tbbszl szmtsi rendszert.
A Frostbite Engine a Havok fizikai motort hasznlja. Mirt dntttetek ezen motor mellett? Mi a szemlyes vlemnyed a GPU gyorstott PhysX motorrl?
Anders Gyllenberg: A Havok egy nagyszer rendszer szmunkra. Megteremtette azt a fizikai alapot, amire pthettk a sajt fejlesztseinket. Az egyik ilyen – s taln a legszembetnbb – fejleszts a rombolhat terep. Ez nagyban befolysolja a jtkmenetet. A jtkosok pldul fedezkbe bujhatnak a robbansok ltal keletkezett krterekben. Mi jelenleg minden fizikai szmolst a processzorra bzunk. A hardveres CPU/GPU hybrid megoldsokat pedig egy rdekes tletnek tartjuk a jvre nzve.
A Bad Company 2 Beta nem tmogatja az Anti Aliasingot s a textrk felbontsa nem olyan magas, mint amilyen a teljes verziban lesz. Valamint a Beta verziban nem lehet hasalni. Elmondand, hogy mi ennek az oka (pl. kisebb fjlmret, stb.)?
Anders Gyllenberg: Nem tmogatjuk az AA-t Dx9 alatt. Ennek az oka abban keresend, hogy a DX ezen verzija olyan kdokat tartalmaz, melyek nem kompatibilisek a ksbbi DirectX verzikkal. Azrt vlasztottuk a kisebb felbonts textrkat a Betaba, hogy a letltend fjl mrete elfogadhat legyen. Ami a hasalst illeti: ez szndkosan hinyzik a jtkbl s ezen a teljes verziban sem fogunk vltoztatni.
Bad Company 2 Beta tmogatja az AMD Eyefinity technolgijt. Hallottuk, hogy a jvben lehetsges az Nvidia ltal fejlesztett 3D Vision tmogatsa is. Mirt dntttetek gy, hogy ezek belekerlnek a jtkba?
Anders Gyllenberg: Mindig is annak a hvei voltunk, hogy kiprbljunk j dolgokat a jtkaink sorn. A tbbmonitoros rendszerek tmogatsa mr rgta tertken volt nlunk s most a Bad Company 2-vel vgre lehetsgnk volt ennek a kiprblsra az AMD Eyefinity rendszern keresztl. Ami az NVIDIA 3D Visiont illeti: ez is egy remek, jfajta lmnyt nyjt.
Arra esetleg tudnl magyarzatot adni, hogy a jtkok mirt nem hasznljk mg ki teljes mrtkben a 64bites rendszerek minden elnyt? Amennyiben egy jtk 64 bites, milyen elnyk szrmazhatnak ebbl?
Anders Gyllenberg: A legfbb oka a 64bitre val vltsnak, hogy az alkalmazs tbb mint 2GB memrihoz frhet hozz egyidejleg. A Bad Company 2 nem hasznl sokkal tbbet 1GB memrinl s ezrt nem lenne semmi elnye, ha 64 bites alkalmazs lenne.
Tmogatja-e a Frostbite Engine az EAX 3.0-t?
Anders Gyllenberg: Mi a sajt fejleszts HDR Audio rendszernket hasznljuk. Ez egy szoftveres hangkodek, mely teljes egszben a processzoron kerl kiszmolsra. A kimen hangfolyam lehet stereo, 5.1 illetve brmilyen formtum, amit csak hasznlni szeretnnk.
|